نقش بنیادی صنعت ساختمان در رونق اقتصادی | صادرات را جدی بگیریم

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که صنعت ساختمان نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه پایدار دارد، خواستار توجه به صادرات، حمایت از صنعتی سازی و ورود فناوری های نوین به کشور شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سازه های فولادی ایستا، سعید صفوی در حاشیه بازدید از غرفه شرکت ایستا در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران، درباره اهمیت صنعت ساختمان در چرخه اقتصادی کشور، اظهار کرد: صنعت ساختمان نه تنها از نظر ایجاد اشتغال و تولید، بلکه از جهت ایجاد زیرساخت‌های اساسی برای سایر صنایع نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی گرگان ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را از آثار مهم رونق صنعت ساختمان بر اقتصاد کشور دانست و گفت: این صنعت از کارگران ساختمانی تا مهندسان، معماران و مشاوران مختلف، اشتغال فراوانی ایجاد کرده و به عنوان یک موتور اصلی اشتغالزایی در اقتصاد عمل می‌کند.

وی با تاکید بر این که شبکه اقتصادی بزرگی به صنعت ساختمان وابسته است، افزود: صنعت ساختمان با ایجاد پروژه‌های مختلف ساختمانی از جمله مسکن، اداری، تجاری و صنعتی، تحرک و رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند. این پروژه‌ها باعث افزایش تقاضا برای مواد ساختمانی، تجهیزات و خدمات مرتبط می‌شوند که به نوبه خود انگیزه برای تولید و ارائه بهترین محصولات و خدمات را افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی گرگان خواستار توجه به صادرات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ورود تکنولوژی و روش های نوین ساخت در کشور شد و گفت: دنیا با سرعت زیادی در این بخش درحال تحقیق و نوآوری است و ورود سرمایه گذاران خارجی ضمن توسعه روابط تجاری زمان و هزینه اجرای پروژه ها را کاهش داده و تولید را د راین صنعت به صرفه تر می کند.

وی با بیان این که کیفیت محصولات و توان مهندسی ایران بسیار بالاست، خواستار توجه به صادرات خدمات فنی و مهندسی و تبادل فناوری با سایر کشورهای پیش رو در این عرصه شد.

صفوی توجه به روش های نوین ساخت مسکن، تغییر و بهبود قوانین شهرداری ها، مرتفع سازی در محدودهای مشخص و تشدید نظارت بر استفاده از سازه های استاندارد، بهینه و صنعتی را از ضروریات توسعه صنعت ساختمان عنوان کرد.