ارتقاء امنیت ساخت و ساز با استفاده از سازه های فولادی

بیدی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران گفت: استفاده از سازه های فولادی در ساخت و ساز، امنیت ساختمان را ارتقاء می دهد.

امین بیدی در گفتگو با روابط عمومی شرکت سازه های فولادی ایستا، اظهار کرد: وقتی که کشوری هستیم که هشتمین تولید کننده برتر فولاد جهان هستیم، عدم استفاده این محصول در تولید سازه خیلی بی معنی است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران افزود: سرعت، امنیت و کیفیت ساخت سازه با بتن غیر قابل مقایسه است ولی متاسفانه مقامات دولتی ما با توضیحاتی که در بتن داده شده است در دام ساخت اسکلت های بتنی افتاده اند درحالی که هیچ وقت نمی تواند استاندارهای درست را پاس کند زیرا بتن در محل فرآوری می شود و تحت تاثیر عوامل مختلف در حال اجراست.

رئیس هیات مدیره شرکت حدید سازه پرند تصریح کرد: در کشوری که کمبود آب دارد استفاده از بتن که ۱۰ برابر فلز آب استفاده می کند معقولانه نیست و اگر این مسئله را بیان کنیم مقامات دولتی حتما در بخش جهش مسکن که چهار میلیون واحد در چهار سال است حتما از فلز استفاده خواهند کرد.

بیدی ادامه داد: سازه به عنوان یکی از بخش های اصلی در صنعت ساختمان که اکنون ارزش بسیار بالایی در سبد زندگی ما ایرانیان پیدا کرده شناخته می شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران اظهار کرد: در واقع استاندارد نبودن سازه غیر از اینکه باعث ضرر اقتصادی شده، باعث صدمه به جان تمام مردم در حوادثی مثل زلزله می شود؛ در حالی که استاندارد اجباری آن پیاده سازی شده و اجرای آن را به طور جدی پیگیری می کنیم.

وی بیان کرد: طبق قوانین جمهوری اسلامی مجوز برای سازه غیراستاندارد ممنوع است و شهرداری ها نباید پایان کار بدهند و سایر دستگاه ها نیز نباید تایید فنی انجام بدهند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران گفت: انجمن سازه های فولادی ایران، نماینده صنف بزرگ و حجم زیادی از اشتغال است که ممکن است بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در بخش های مختلف مشغل به کار کند و به طورجدی پیگیری خواهیم کرد تا با اجرای قوانین مصوب به پویایی بیشتر این صنف کمک کنیم.